Ny i föreningen

Välkommen som ny medlem och boende i Brf Estrids krona!

Vi är glada att få dig som granne i Brf Estrids krona.

På sidan Praktisk information för boende hittar du mycket nyttig information för dig som boende i föreningen. För dig som flyttar till en bostadsrätt för första gången, eller som behöver uppdatera dig om vad som gäller och hur det går till att bo och vara verksam i en bostadsrättsförening rekommenderar vi att du läser följande skrift från vår bostadsrättsorganisation Bostadsrätterna.
Att bo i bostadsrätt-2023.pdf

Balkonginglasningar

Tänk på att inga åtgärder får göras i fasad eller balkong utan medgivande från styrelsen.
För att få glasa in sin balkong behöver man teckna ett avtal med styrelsen om gränsdragning mellan föreningen och ägaren till lägenheten.
Även vid överlåtelse av lägenhet med inglasad balkong måste avtal teknas med föreningens styrelse.
MALL Avtal om inglasning - överlåtelse.docx